Omschrijving

Technische markten markten worden gekenmerkt door felle technologische ontwikkelingen en hyperconcurrentie. Hoe kun je dan toch als installatiebedrijf je plek in deze markten veiligstellen. Enerzijds vereist dit inzicht in kansen en bedreigingen die zich voordoen. Anderzijds is diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant van groot belang. Want alleen als je deze zaken goed kent is het mogelijk een onderscheidend voordeel in je markt op te bouwen.

In deze eendaagse cursus gaan we op zoek naar hoe je het onderscheidend vermogen van je bedrijf kunt bepalen en hoe je dit verder kunt uitbouwen om de juiste klanten te vinden en te binden.

De cursus is interactief en bevat verschillende opdrachten afgestemd op je eigen bedrijf. Zo ga je aan het einde van de cursus naar huis met nieuwe die je aan het denken zetten en waar je morgen mee verder kunt.

Scroll verder voor meer informatie

Praktische informatie
Prijs € 199,-
Duur van de opleiding 6 Uur
>3 personen?Vraag hier offerte aan Stuur door
Geplande edities

Momenteel zijn er geen edities gepland voor deze opleiding.

Alle opleidingen bekijken

Doelen

Deze cursus geeft je inzicht in hoe je het onderscheidende vermogen van je bedrijf kunt vaststellen. En hoe je dit verder kunt uitbouwen om de juiste klanten te vinden en binden. Met als mogelijk resultaat: betere klanten en een hogere winstgevendheid.

Na afloop beschik je over een denkwijze en concrete ideeën die je verder helpen bij de ontwikkeling van je bedrijf.

Doelgroep

Mensen die betrokken zijn bij de marketing en verkoopaanpak van een installatiebedrijf. Denk hierbij aan directeuren/eigenaren, verkopers/accountmanagers, werkvoorbereiders etc.

Vragen over deze opleiding?

Heb je vragen over deze opleiding? Of ben je benieuwd hoe de opleiding als incompany of maatwerkopleiding voor jouw bedrijf kan worden ingezet?

 

Bel of mail ons en wij helpen je graag verder.

088 - 765 27 10 [email protected]

Waarom kiezen voor Solar Opleidingen?

–  Merkonafhankelijk.

–  Praktijk- en toepassingsgericht.

–  Koppeling kennis aan producten.

–  Productiever en veiliger werken.

–  Altijd in de buurt.

Programma

Tijdens de cursus komen o.a. de volgende onderwerpen aan bod

  • Waardecreatie in de installatiemarkt
  • Markt-en klantanalyse
  • Concurrentie analyse
  • Vaststellen onderscheidend vermogen
  • Uitbouwen onderscheidend vermogen

Het programma is interactief en bevat diverse opdrachten om de theorie meteen toe te passen op je eigen praktijksituatie.

Certificaat

Aan het einde van de cursus ontvang je een certificaat van deelname.

Overige informatie
De training is inclusief studiematerialen, koffie/thee en lunch. Alle genoemde prijzen zijn exclusief BTW.

Wil je meer informatie?

Wil je alle informatie over de opleiding op een later moment nalezen? Download een PDF en bewaar deze op je computer of print de PDF uit.

Genereer pdf